Menambah Iklan Untuk Blogger Posting Blog

1
 Berikut adalah cara menambah iklan untuk blogger posting blog :

Langkah 1:
Masuk ke Blogger Account anda. Anda akan dibawa ke Dashboard Blogger. Anda akan melihat senarai blog atau hanya 1 blog. Bergantung pada jumlah blog anda. Klik Layout.


Dasar-Dasar Blogger






Step 2: Langkah 2:
Sekarang anda akan mencapai bahagian Layout mana anda boleh melihat kerangka dasar dari blog anda dan semua Widgets atau Gadget. Di bahagian atas halaman anda akan melihat beberapa link. Klik Edit HTML.

Dasar-Dasar Blogger





Step 3: Langkah 3:
Klik pada Expand Template Widget


Expand Template Blog





Step 4: Langkah 4:
Sekarang cari kod berikut dalam template




Jika anda ingin menampilkan iklan di awal posting, kemudian masukkan kod di atas dan jika anda ingin menampilkan iklan di akhir posting, kemudian sisipkan kode di bawah ini. Namun anda perlu menambah kod Iklan di antara dua baris kod sebelum menambahnya ke template.

 


Sekarang masukkan kod Iklan antara kedua-dua baris kod


Sebab utama untuk memasukkan kod Iklan di antara 2 baris adalah bahawa wont memaparkan iklan pada Laman Depan. Hal ini penting sebagai Google membolehkan iklan hanya 3 unit per halaman. Sebahagian besar blog memaparkan 5 posting per halaman, karena yang 5 unit iklan akan terlihat pada Laman Home yang melanggar peraturan. Tetapi jika anda ingin menampilkan iklan pada Laman Depan dan posting hanya 3 atau kurang per halaman, maka anda tidak perlu menambah kod di atas untuk kod Iklan anda.

Sekarang menyimpan template dan memeriksa posting blog anda. Kod iklan akan terlihat dalam posting.